3. november 2007

Pay it forward ~ Gi det videre

De siste ukene har vært heller labre bloggmessig sett. Sånn blir det til tider.

Nå har jeg vært innom Stine sin blogg en tur og tatt med meg en ide og et løfte.
I filmen Pay it forward presenteres vi for en enkel metode for å gjøre verden til et litt bedre sted å være. Jeg gir deg en hjelpende hånd når du trenger det. Istedet for at du gir meg noe tilbake i form av penger eller arbeid, så gir du meg et løfte om å hjelpe en annen som trenger det. Jeg sitter tilbake med verdien av å vite at et annet menneske får dekket et behov.
I bloggverdenen har hjelpen blitt gjort om til en gave.
"Jeg vil sende en håndlaget gave til de tre første som legger igjen en kommentar i bloggen min, og som spør om å få delta i en Pay it forward(PIF)-utveksling. Jeg vet ikke hva gaven vil bli ennå, og det er ikke sikkert du vil motta den verken i morgen eller i neste uke. Men jeg lover deg at du skal motta den i løpet av de neste 365 dagene. Det eneste jeg ønsker at du skal gjøre for meg er at du gir det samme løfte i din egen blogg."

Vil du delta så legg igjen en kommentar på dette innlegget her. Adressen din må jeg få på mail, eaborch AT gmail DÅTT com.



5 kommentarer:

Wenche sa...

EA, dette er jeg gjerne med på.

Kari Aspenes sa...

Denne traff meg så rett i hjertet at jeg HØRTE stemmen din da jeg leste innlegget!
Nå er det sent på kvelden og jeg er ikke i stand til å tenke klart etter mørkets frembrudd, men jeg lover å ta en skikkelig gjennomlesing en gang til i morgen når solen skinner.

merete sa...

Jeg er med via iryl sin blogg, så jeg legger ikke igjen kommentar for å bli med hos deg :-)
Villa bare si at bloggen din har fått fint utseene i november ...

=Anja sa...

-----------------------
------------------------
---------------------

-Æ BLIR MED-!!!!!

-----------------------
-----------------------

Elisabeth Augusta sa...

Så flott! Da skal jeg kose meg med å finne på og lage noe til Wenche, Kari og Anja. Gleder meg til det ;-)