17. september 2007

StrikkeKlikk - Oppgave # 2: Fuglesang

Høsten er her og tida da vi våkner av hysterisk fuglesang utenfor vinduene er forbi for denne gang. Trekkfuglene forbereder seg på en strabasiøs ferd mot sør - noen har allerede lagt i vei i plogformasjon.

De trofaste standfuglene blir hos oss gjennom den kalde og mørke sesongen også. Ikke alle er like velsette og velkomne på fuglebrettene, andre blir vi alltid glad for å se.

Oppgaven denne gang er å hente inspirasjon fra de vingede venners verden og strikke - noe. Kanskje det kan skape litt fuglesang i hjertet?
For å hjelpe deg på vei har vi samlet noen linker til fuglesaker og -ting. Her er oppskrifter, og bilder til pur inspirasjon. Kanskje du ikke vil kikke på linkene, men heller la ideene oppstå i ditt eget hode?

Husk at dette er en uhøytidlig lek helt fri for krav til prestasjoner. Vi trenger ikke å kunne gjenkjenne fugletemaet i det ferdige arbeidet ditt, det trenger ikke å være brukbart eller spesielt vakkert. Assosier fritt - la deg føre ut på viddene - LEK! Bruk ei oppskrift til slutt - eller la vær'.Har du lyst til å strikke en kiwifugl, ei and, en småfugl, en flamingo eller et fuglehus?
Kanskje du vil ha ei veske med en fugl på eller ei fuglehusveske?
Her er en flott paradisfugl og ei påfugljakke. Enda ei jakke og ei til.

Muffin har strikket fine fuglevotter. Ninne sine er også flotte. Og her er mine.

Hva med et par sokker med fuglespor? Eller skal det være fuglehus-sokker?
Det er også muligheter for et sjal med fugleøye-mønster.

Vi har flere linker på lur, men de kommer i egen post. Ellers blir dette innlegget altfor langt.

Til slutt: Når du har strikket noe og vist det i din egen blogg vil vi gjerne at du legger en link til innlegget ditt i kommentarene her.


Hilsen

og

5 kommentarer:

Tone sa...

Akkurat no frista den friske, leskande kiwien aller mest. (men vatn får duge)

halaisa sa...

Hmm nå kom jeg på at jeg har heklet en flamingo en gang, kanskje jeg skal hekle en til......

Livs lerreter og annet sa...

Jeg har prøvd å få til Strikkeklikk-logoen på siden, men jeg er lite datakyndig. Her er mitt bidrag:
http://livslerretogannet.blogspot.com/2007/09/perlepulsvanter.html

Elisabeth Augusta sa...

Kiwi er godt Tone.

Vil gjerne se flamingo, Halaisa, både gammel og ny.

Liv, pulsvantene er flotte!

Elisabeth Augusta sa...

Her er løsningen min:
http://regnbuesting-elisabeth.blogspot.com/2007/11/fuglesang.html