31. januar 2007

Kontroll over tilfeldighetene

 Det er en selvmotsigelse, men allikevel.
Jeg må undersøke om det er mulig for meg å starte med kontroll /en plan, overlate det meste til tilfeldighetene og så ta kontrollen tilbake igjen.

stue skisser

Nå er det for så vidt ikke helt nytt for meg å jobbe på denne måten. Det meste av det jeg lager blir ikke slik det i utgangspunktet var tenkt. Forskjellen er at jeg denne gangen har en klar formening om hva jeg vil oppnå. Teppet er ment å henge på en bestemt vegg og skal fungere i forhold til møbler og andre tepper og bilder i rommet.

stue topp

Teppet skal henge sentralt og ha en viktig balanserende funksjon i rommet. Det skal på en måte ikke syns, selv om det henger midt i glaninga på oss.

Jeg kan ikke mye om Feng Shui. Men hvis jeg kombinerer den lille kunnskapen jeg har med intuisjon og varhet for energier i rommet, så kan det hende jeg lykkes allikevel.

Fallhøyden er temmelig stor når det gjelder dette prosjektet. Det gjør det både spennende og slitsomt å jobbe med. Jeg må ta stilling til noe nytt hele tida. Det er opp på veggen og ned fra veggen. En søm sys og en annen sprettes opp. Innimellom må jeg sy på noe annet for å hvile meg litt. Derfor er det umulig å si om jeg blir ferdig i neste måned eller om et år. Det er ikke mulig å si om jeg blir ferdig i det hele tatt. Kanskje går jeg plutselig løs med skjærekniven og lager toalettmapper av alt sammen? Det har skjedd før ;-)




Ingen kommentarer: