2. januar 2008

Ting på pinner

Ved siden av to par sokker er dette hva som er på mine pinner for tiden.

Cabled Spiral Pullover fra boka Knitting Nature.

spiralkabler

Den strikkes i Sisik fra Dale. Et garn som jeg ikke kan fatte at er gått ut av produksjon. Det blir jo så herlig. Jeg har prøvd Tittei sin og strikker samme størrelse, så jeg føler meg rimelig trygg på at den vil passe.

Som mitt bidrag til StrikkeKlikk-temaet Stjernesmell har jeg begynt på en av de Three Tams fra Knitty sin vinterutgave.

alpestjerne

Det naturhvite er to tråder Tynn alpakka fra Du Store Alpakka og til mønsteret bruker jeg en tråd Mohair Lux fra Idena sammen med en tråd Tynn alpakka i diverse farger. Syns det ser bra ut, men tror den blir for liten til meg. Så får jeg gi den til noen som ikke er fullt så tjukk i hue.

1 kommentar:

Wenche sa...

Den lua er bare så fin.......hadde tenkt å strikke den jeg også