18. januar 2008

Så sømmelig

Jeg driver og småsyr litt. Først en Liv-Toril-oppbevaringspose. Den er sendt til Lappesola som takk for hjelp med teppet.

soltakk

Syvenninnene mine i Stikk & Hyl fikk små punger som en oppmerksomhet på vårt første møte i 2008. Takk til Sigrun for at du hjalp meg å tolke mønsteret fra Quiltemagasinet.

punger 1a

Jeg fant ut at mønsteret til pungen kunne brukes til andre ting. Ved å utelate vlisofix og klemmelås og satse på snor i stedet lagde jeg en vendbar pose til strikketøyet. Jeg har selvsagt også tilpasset størrelsen.

julie 1 julie 2

Den er altså vendbar, men jeg burde jo ha valgt et annet stoff til linningen, for dette var ikke særlig pent.

julie 3

Jeg håper Julie kan bruke den allikevel, til å ha strikketøy eller hekling i. Eller et av de andre hobbyprosjektene hun til enhver tid har på gang. Julie er fjorten og har hobby-dilla. Og selvsagt er det morsomt å begynne på noe nytt. Og enda noe nytt. Sist jeg var på besøk ble alle påbegynte prosjekter plukket fram og listeført. Så er det meningen at de skal ferdigstilles en etter en og framgangen skal innrapporteres til meg. Premiering / lokkemat underveis! Noen ting var det bare ørlite igjen på. Hvorfor er det så kjedelig å feste tråder? Da helga var omme kunne 8 - åtte ting strykes fra lista! Det er jo premie i seg sjøl, men nå har jeg altså lovt at når neste ting (et turkis heklesjal, tror jeg) rapporteres ferdig så kommer det pakke i posten.

Når Julie ikke strikker eller hekler eller spiller revy eller gjør lekser eller skriver tekster eller komponerer, så spiller hun trommer i Frøken Fryd. Julie er jenta bak til høyre.

bloggsignatur

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skjønne punger. Jeg har nominert deg til You make my day award i bloggen min. Ser at du har blogget om dette før, men du inspirerer så mye at du må få denne av meg også.

merete sa...

Oppbevarings-boksene er supre, så å se dem her minnet meg på at jeg drømmer om slike baderomsskapet mitt. Tror jeg har en dongeribukse liggende, - god gjenbrukside!

Heldige sydamer og heldige Julie; - godt jobba!

Tone sa...

Julie? Er det JULIE - Julie? Tenkte eg då eg las nedover i posten din, joda det vart jo bekrefta. Det var JULIE.
Vel, elles trur eg eg må hente fram symaskina og teste den no.
Har tenkt lenge på å sy litt klær, og no virkar det som det nermar seg.
Då kan det jo vere litt greit å teste at maskina oppfører seg orntlig før eg drar stoff inn i huset.
Eg vegrar meg bittelitt, for det er ikkje heilt usannsynleg at den har endra adferd ein smule etter mange år i einsemd.