22. mars 2007

En gammel venn



En historie om å klage sin nød.
Hobbyboden fins det som kjent Hemmelige Venner. Du melder deg på måned for måned og får utdelt en venn som du skal sette sammen en overraskelsespakke til. Mens du studerer ønskelista, og eventuelt bloggen, til din venn, sitter en annen venn et annet sted i inn- eller utland og grubler seg frynsete på hva hun skal finne på å sende til deg. Du vet ikke hvem hun er. Hun er hemmelig. Hemmelig er hun fortsatt når pakken seiler ned i postkassa di, men det kan jo være at du finner et spor eller to på kortet som følger med. Eller kanskje selve innholdet i pakken røper noe? Da kan man jo gjette og jakte litt og kanskje bli sikker i sin sak om hvem den vennlige hobbydama bak avsenderadressen mon må være. Den endelige bekreftelsen, eller aha-opplevelsen hvis du ikke hadde peiling, kommer på avsløringsdagen.


Syns du det høres artig ut? Jeg koser meg i hvert fall veldig med det. Men så hadde det seg altså slik at jeg på en eller annen måte klarte å glemme å melde meg på i mars! Ergerlig var det å oppdage at fristen hadde gått ut uten meg på deltaker-lista, og stikk av misunnelse for gjennom meg da bilder av herlighetene begynte å dukke opp i blogger rundt omkring.
Så var det altså at jeg klagde min nød.
I bloggen til @tone, en av de gamleste av mine gamle venner. Hun hadde jo fått så fin pakke og hadde tydet spor og kost seg med både det hun hadde fått og det hun hadde sendt. Og gamle venner tåler jo at en sutrer litt.



I går lå det hentelapp i postkassa mi. En sånn pakken-er-for-stor-til-kassa lapp, og den står det jo ikke avsenderadresse på. Jeg ble litt skjelven, for hva om jeg hadde gått berserk i en nettbutikk i søvne!

Heldigvis var det ingen grunn til bekymring.
Se her da!


DSCN2337


DSCN2341

Et diiigert album og masse stash! Tyggisen som fulgte med var sjenert og ville ikke være med på bilde...



hemmelig

Bare for å ha sagt det; jeg kommer ikke til å melde meg på Hemmelig Venn i april heller, men det er fordi jeg er bortreist det meste av måneden - og det er jo noe HELT annet. Men så kommer mai!

Ingen kommentarer: