26. januar 2007

Te-selskap ~ Tea party



Manne har invitert til virtuelt te-selskap i dag! Er ikke det hyggelig, kanskje?


Jeg er alene i huset her i dag, men det forhindrer meg ikke fra å dekke bordet til to. Kanskje noen stikker innom. Hvis ikke så holder bamse meg gjerne med selskap.


tea party 3


Te for meg er svart te uten sukker eller annet søtningsmiddel. Teen må gjerne være smaksatt med frukt og/eller krydder.


Jeg har prøvd forskjellige metoder for å trekke teen – filter og klyper og te-egg – men vender stadig tilbake til teposen. Det finnes masse god te i ferdige porsjonsposer, men løsvektte på glass og i bokser har større sjarm og lukter bedre, syns jeg. Derfor ble jeg så glad for at Merete viste meg hvordan jeg kan brette min egen tepose. Hun har lært det av Keri. Kanskje det er noe for deg? Jeg har kjøpt en rull med Edet torky til teposebruk. Tar ei økt i ny og ned og klipper passe stykker som jeg oppbevarer i en boks til jeg trenger dem.


tea party 2


Nå om dagen drikker jeg for det meste adventste og julete! Jaja, feil sesong, men jeg kan da ikke kaste teen selv om både jul og advent er over, vel?

For å få litt variasjon blander jeg gjerne inn litt ekstra krydder eller ei klype fra en ferdigkjøpt tepose.

tea party 1

I går fikk jeg i gave en te som jeg ikke har vært borti før. Den blir spennende å prøve.

Liker du også te? Hvis du er i nærheten så stikk gjerne innom på en kopp. Og for sikkerhets skyld; jeg har både sukker og suketter - honning også!
 

Ingen kommentarer: