29. januar 2009

Stjernekræsj

Her har jeg brukt stjerneblokkene fra Bonnies Orange Crush.  Den gang jeg sydde toppen hadde jeg tanker om kreativ quilting av de blå rutene.  Slik ble det ikke.  Nå hadde jeg bare lyst til å bli ferdig.

oc#2 ferdig

Fordi jeg hadde tenkt å quilte med stoppefoten ville jeg ikke ha for store stykker å jobbe med.  Det er grunnen til lukkekantene på baksiden – fire biter satt sammen til et slumreteppe.

oc#2b ferdig

Dermed kan jeg fornøyd konstatere at at jeg har klart å gjøre ferdig de sju UFOene jeg hadde stabla opp på sybordet den 17. januar.  Jeg har funnet fram to til som jeg har tenkt å få ferdig innen utgangen av mars.  For februar har jeg litt andre planer.

9 kommentarer:

Sigrun sa...

Gratulerer med kjempeflott resultat, og 7 ferdige UFOER! Jeg synes ditt valg, å lage 2 forskjellige quilter gjorde at du har fått et veldig bra resultat ut av OC.
Er veldig spent på hva du skal jobbe med i februar:-). Ønsker deg lykke til ihvertfall, med din kreativitet blir det sikkert både spennende og flott.

Wenche sa...

Kor dyktig du er, flott teppe....

Kari Aspenes sa...

Synes resultatet ble innmari fint!
Smart måte å løse quiltinga på. Et slumreteppe kan være i største laget.

Anonym sa...

Så flotte quilter du har laget. Jeg har ikke tålmodighet eller ferdigheter til slikt pirkearbeid i det hele tatt, så jeg blir mektig imponert av alle de flotte arbeidene dine :)

=Anja sa...

Jeg er så grenseløst fasinert av dere jentene som får til det her- and I mean it
Driver no å strikker innimellom- og finner stor glede i det- Men det har ikke tatt av helt- mye fordi j ikke kan elementære ting

En god kveld til håndarbeidsmafiaen:0)

Hilsen bløderprinsessen:0)

Slutt
Slutt

Anonym sa...

Den og ble skikkelig fin .

Sølvis blog sa...

Du er så sprek i farvevalget at jeg blir både målløs og veldig misunnelig. enn om jeg torde slippe meg sånn løs?
Flott løsning også på denne delen av mysteriet

Anonym sa...

Du er gjer jo så fint arbeid, Elisabeth.

Ingun sa...

Det blei kjempefint med einsfarga ruter innimellom.