10. juni 2008

Dagbok

En blogg kan være ei slags dagbok.  Blant annet.

Jeg har flere ganger forsøkt meg på dagbokskriving med penn og papir, men jeg får det ikke til å funke.  Jeg har også såvidt lekt meg med klippe/klistre/rable-dagbøker og det er mere meg.  Noen egentlige dagbøker som i "gjøre noe i hver dag" har det riktignok aldri blitt.  Dessuten her jeg en tendens til å gjøre noen sider i ei bok, legge den vekk, for så å ta ei ny neste gang jeg får ånden over meg.

Nå har jeg meldt meg på sommerkurs.  Et nettbasert sådant.  Som så ofte før var det Merete som ledet an.  Hun blogget om en eske jeg hadde lagd til henne og hvordan det ga henne puffet til å følge en innskytelse og melde seg på dette kurset som hun hadde lest om i en blogg.  Så ble jeg inspirert til å gjøre noe mer med denne papir-trangen jeg har hatt i det siste.

artistic alchemy workshop

Hvor mye jeg kommer til å vise fram her i bloggen av dette papirarbeidet er jeg ikke sikker på.  Jeg kommer ihvertfall til å legge ut bilder på flickr.  Litt skummelt er det riktignok, for her er det ikke snakk om pent og ordentlig.  Blir det for personlige notater på ei side får jeg heller manipulere bildet litt.  Her handler det om utvikling, utvikling og utvikling.

MINE FARGER

my colors 1

4 kommentarer:

Betty Boom sa...

TØFT!

Petunia sa...

Skal gå innom og sjekke opp dette kurset og snuse på det:)
Blogg er definitivt en form for dagbok. Jeg skrev litt om det i min første tid med ny blogg. (Du kan lese det her)
Jeg skrev dagbok i alle ungdomsårene, men da jeg ble litt eldre (ca 20 år) brente jeg alle sammen. Nå i dag angrer jeg som bare det. Tenkt hvor mange gode lattere jeg kunne fått ved å lese dem. De ville ha vekket gamle minne, ja. Kunne ha lest om folk jeg hadde glemt eksisterte, gamle forelskelser og om livet gjennom øynene til en fjortis! Kanskje jeg hadde vært litt mer tålmodig mot fjortisene her i huset da. Man glemmer så fort. Man tenker at man aldri skal bli som sine foreldre, men så ta man seg selv og stå og kjefte og bruke de samme argumentene som sine egne forledre brukte. Man møter seg selv ofte i døren når man får barn, ja!
Fargene dine er flotte. Jeg elsker blant annet grønt også. Og brunt! Før likte jeg ikke brunt, men nå kunne jeg ha farget hele huset med det i forskjellige nyanser. Ellers så er jeg glad i rødt og svart.
Bøkene under her har jeg aldri hatt selv, men min tante hadde dem og jeg elsket å være hos henne når jeg fikk sitte uforstyrret å lese i dem. Eller bla i dem før jeg kunne lese. Tror det er mange som har gode minner om disse bøkene. Tror jeg må inn på finn.no og s e om jeg kan finne noen for salg, men det koster vel flesk der inne.
Ha en fin dag, Elisabeth Augusta. I real life ha jeg faktisk ditt fornan som mellomnavn;)
Her skinner solen og det ser ut til å bli en bra dag. Litt kaldt, men det er jo alt etter at gradestokken har vist 30 tallet;)

Tone sa...

Du er godt igang gitt. Har ikkje komme så langt eg.
:) kjenner meg igjen i det å begynne på ei ny bok etter kvart avbrudd ja...eller når det er ei det er så fristande å begynne å skrive i.

Betty Boom sa...

God helg, du flotte kreative Damen.